

تخفیف 20 درصد برای همه کتب

|
||||||||||
راهـنمـایـی : در صورتی که قصد خرید محصولات بیشتری را دارید بر روی گزینه «بازگشت به فروشگاه و افزودن محصول» کلیک کنید تا به فروشگاه برگشته و با کلیک روی گزینه خرید دیگر محصولات آنها را به سبد خرید خود افزوده و سپس خرید خود را نهایی کنید. در صورتی که قصد خرید تنها همین محصول را دارید ، با کلیک روی «نهایی کردن خرید» خرید خود را مرحله به مرحله تکمیل کنید . |
گپ و گفت حرفه ای
برچسب :
درباره کتاب:
عنوان: گپ و گفت حرفه ای/ نکته های کاربردی در مصاحبه برای خاطرات شفاهی
به کوشش: رضا مصطفوی
ناشر: موسسه شهید کاظمی
شابک: 4-02-7702-600-978
قطع: پالتویی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: اول/ 1393
تعداد صفحات: 112 صفحه
شمارگان: 3000 نسخه
هیچکس با خواندن کتاب، مصاحبهگر نشده است. اما مطمئنم اگر نکات این کتاب را به خوبی تمرین و تجربه کنید، مصاحبههای خوبی خواهید داشت.
قبل از اینکه بدانیم چه چیزی باید بپرسیم و چگونه باید بپرسیم و چگونه باید بشنویم که گفتههای مصاحبه شونده و شنیدههای مصاحبهگر هدر نرود، باید بدانیم که خود مصاحبه، یک فرهنگ و باز روایت یک فرهنگ است. راهبردش یک هنر و اجرای آن یک فن و راهکار است. این فن مثل دیگر فنون، نیاز به آموزش و تمرین دارد؛ نیاز به الهام گرفتن استادان فن و کسب تجربه دارد.
رضا مصطفوی نویسنده کتاب «گپوگفت حرفهای» در بخش پیش گفتار این کتاب درباره انگیزه نگارش کتاب چنین بیان کرده است:
«این توضیح را لازم میدانم که مخاطب ما در این کتاب، مورخ شفاهی نیست؛ بلکه مصاحبهگر خاطرات شفاهی است. ما در تاریخ شفاهی با تاریخ سروکار داریم. منتها به جای اینکه سراغ اسناد و مدارک برویم، سراغ کسانی رفتهایم که حادثهها را خلق کردهاند یا رویداد را بدون واسطه شنیدهاند. حالا مورخ یا مصاحبهگر میخواهد به زمینهها و چگونگی آن رویداد بپردازد. در خاطره شفاهی اما، مصاحبهگر، شنونده حرفها، روایتها و یادماندههای سوژهاش است.»
با مطالعه این کتاب میتوانید از تجربه دیگران استفاده کنید و کارتان را از صفر شروع نکنید، گرچه در عمل خواهید دید که کار چه مقدار سخت خواهد بود.
برشی از کتاب:
گاهی باید از روشهای غیرسوالی برای به دست آوردن اطلاعات و جملات طلایی استفاده کنید. لزوماً نباید برای به دست آوردن اطلاعات سؤال کرد. برای رسیدن به این مقصود باید:
-با خوب گوش دادن مصاحبه شونده را ترغیب کرد؛
-از سکوت به خوبی استفاده کرد؛ البته نباید سکوت شما طولانی و بیسوالی تلقی شود. این سکوت باید بوی انتظار و اشتیاق شنیدن بدهد.
-گاهی از جملاتی استفاده کرد که نیازمند تصدیق یا ردند؛
-صحبتهای ردوبدل شده را بار دیگر مرور کرد، خلاصه کرد؛
و... .